Wypożyczenia, zwroty, prolongata

Limity wypożyczeń

Zamówienia książek są realizowane poprzez katalog on-line z terminali bibliotecznych lub stronę internetową biblioteki.

Liczba wypożyczanych dzieł i okres ich wypożyczenia jest zróżnicowany i wynosi:

  • pracownicy i doktoranci PO oraz osoby prowadzące współpracę naukową z Politechniką Opolską, w tym odbywające staż naukowy: 30 tytułów na rok;
  • studenci PO: 30 tytułów na 3 miesiące;
  • studenci z niepełnosprawnością PO: 30 tytułów na 6 miesięcy;
  • studenci, którzy odbywają studia w PO w ramach współpracy prowadzonej z uczelniami partnerskimi: 10 tytułów na 3 miesiące;
  • emerytowani pracownicy/renciści PO: 10 tytułów na 6 miesięcy;
  • inni użytkownicy: 3 tytuły na jeden miesiąc.

Prolongaty

Prolongata to przedłużenie okresu wypożyczenia książek.

Użytkownik może samodzielnie lub za pośrednictwem pracownika Biblioteki dwukrotnie przedłużyć w systemie bibliotecznym termin zwrotu wypożyczonego egzemplarza, każdorazowo na okres 1 miesiąca od daty zwrotu. Kolejne przedłużenie terminu zwrotu wymaga kontaktu z pracownikiem Biblioteki.

Prolongować książkę można:

  • dzwoniąc do wypożyczalni z prośbą o prolongatę książki,
  • pisząc e-maila na adres wypożyczalni w celu przedłużenia książki,
  • przychodząc osobiście do wypożyczalni, aby prolongować książkę,
  • poprzez swoje konto w komputerowym katalogu bibliotecznym pod adresem https://sowa.bg.po.edu.pl/ – najpóźniej 1 dzień przed upływem terminu.

Nieterminowy zwrot

Nieterminowy zwrot książek powoduje zablokowanie konta bibliotecznego i wstrzymanie wypożyczeń oraz naliczenie opłat w wysokości:

  • 1 zł za miesiąc przetrzymania dokumentu bibliotecznego.

    Zagubienia książki

    W przypadku utracenia dokumentu bibliotecznego, w szczególności w skutek jego zgubienia lub zniszczenia uniemożliwiających jego zwrot, użytkownik jest zobowiązany do zwrotu tego samego dokumentu bibliotecznego w przeciągu dwóch tygodni; w przypadku niemożności zwrotu tego samego dokumentu bibliotecznego lub jego nowszego wydania pracownik Biblioteki ustala jako rekompensatę inny dokument biblioteczny, którego wartość odpowiada wartości utraconego dokumentu bibliotecznego. W przypadku wysłania przez bibliotekę monitu, pobiera się opłatę za jego wystawienie i przesłanie.