Lista A-Z - Wyszukiwarka Tytułów Czasopism

Szukaj w Dolnośląskiej Bibliotece Cyfrowej


Literatura do przedmiotu

A- A A+


Obraz, wizerunek, marketing - wokół wizualnych narzędzi promocji

Obraz, wizerunek, marketing - wokół wizualnych narzędzi promocji. 2019-03-19 11:53.

kolaz WawaNasze Koleżanki – Katarzyna Kurowska i Wioletta Ernst wzięły udział w III Naukowej Konferencji z cyklu „Czy obrazy rządzą ludźmi” organizowane przez Polskie Towarzystwo Retoryczne oraz Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom”.
Konferencja odbyła się w dniach 14-15 marca 2019 w siedzibie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W tej edycji Obraz. Wizerunek. Marketing skupiono uwagę na znaczeniu obrazów w życiu społecznym i ich wartością perswazyjną.

Wystąpienia dotyczyły wizualnego kreowania wizerunku w różnych dziedzinach życia. Do wspólnej dyskusji włączyli się zarówno teoretycy, jak i praktycy działu marketingu, PR i reklamy, medioznawcy, jak również badacze zajmujący się rolą i miejscem obrazu w psychologii, socjologii, sztuce.
Skupiono uwagę na fotografii jako wizualnym narzędziu promocji, zagadnieniu retoryki obrazu w tworzeniu i badaniu wizerunku firmy, miasta czy regionu. Zwrócono uwagę na kreacje wizerunkowe w różnych mediach/aplikacjach.

Nasze Koleżanki przedstawiły profil społecznościowy Biblioteki Głównej Politechniki Opolskiej koncentrując uwagę na fotografii - elemencie kreowania wizerunku.

"Konferencja była kolejną dobrą sposobnością do poznania nowych ludzi, a szerokie i jakże ciekawe spektrum tematyczne pozwoliło na poszerzenie horyzontów. Sama prezentacja była świetną lekcją pokory i poznania swych możliwości zarazem. To próba sprawdzenia własnego ja, a po udanym wystąpieniu dała wiele satysfakcji z osiągniętego sukcesu" - Katarzyna Kurowska

„Spotkanie stało się okazją do zaprezentowania autorskich projektów fotograficznych oraz wymiany doświadczeń z zakresu komunikacji wizualnej. Warto podejmować tego typu inicjatywy. Praca w kreatywnym zespole daje ogromną radość" – Wioletta Ernst

tekst: W. Ernst

fotografie: K. Kurowska, W. Ernst